📌Halluks valgus toplumda sık görülen bir ayak deformitesidir. Kadınlarda daha sık görülür. Ayak başparmağının dışarıya doğru eğrilmesi, yamulması durumudur. Ayak başparmağın tarak kemiği ile birleştiği eklemin iç tarafında şişlik, kemik çıkıntısı(bunyon) görülür. Bu çıkıntı bazen çok ağrılı ve iltihaplı olabilir. Hastalığın gelişmesinde genetik yatkınlık önemli bir faktördür. Dar ve yüksek topuklu ayakkabı kullananımı da hastalığa sebep olan faktörlerdendir.

📌Bazı hastalarda ağrı şikayeti bulunmaz. Bazılarında ise halluks valgus ağrılıdır ve ayakkabı  giymeye engel olabilir. Bu tip hastalar genellikle 1-2 numara büyük ayakkabı seçerek şikayetlerini azaltmaya çalışırlar.

📌Hekim muayene ile tanıyı koyabilir. Tedavi planlaması için direk grafi(röntgen filmi) gereklidir. Röntgen filmi üzerinde birtakım ölçümler yapılarak tedavinin çeşidine  karar verilir. 📌Hastalığın başlangıç aşamasında ameliyat dışı tedaviler uygulanır.Hastaya rahat ayakkabı giymesi önerilir. Gece ateli ve kemik çıkıntısını destekleyen koruyucu pedler ağrının azaltılması için kullanılabilir. Bu tip uygulamalar genellikle hastalığın ilerlemesini durdurmaz. İlerlemiş vakalarda ağrının azaltılması ve bozukluğunun giderilmesi amacıyla cerrahi tedavi uygulanır. Bu hastalık ile ilgili çok sayıda ameliyat tekniği bulunmaktadır. Hastalığın tipi ve oluşma sebebi ,hastanın yaşı ,ayak yapısı gibi birçok faktör cerrahi şekline karar verilirken göz önünde bulundurulur.

#halluksvalgus #halluxvalgus #ortopedi #ortopedist #ortopedidoktoru